Θεόδωρος
Ι. Μπαβέας
Οι φορείς, και οι αρμόδιες επιτροπές
τουρισμού της παλιάς Περιφέρειας ,Νομαρχίας Επαρχίας και των Δήμων, απεφάσιζαν
μέσα από κυβερνητικό πρόγραμμα για την τουριστική προβολή και της Λήμνου
. Σήμερα η Καλλικράτεια αυτοδιοίκηση
αποφασίζει μέσα σε περίοδο κρίσης οι Δήμοι ή Περιφέρεια Β. Αιγίου να συμμετέχει
στις τουριστικές εκθέσεις και με κάθε τρόπο να προβάλει τα νησιά της Περιφέρειας και
επομένως το δικό μας
το νησί την Λήμνο.
Ακόμα δεν κατάλαβα, όπως και κατά το παρελθόν,
ποιοι παίρνουν τις αποφάσεις για αυτές
τις τουριστικές επιτροπές , πως επιλέγονται τα μέλη των επιτροπών και δεν ξέρω εάν υπάρχουν επιτροπές σήμερα , και δεν
γνωρίζω με ποια προγράμματα
και με τι εφόδια
πηγαίνουμε να ανταγωνιστούμε την
εσωτερική και διεθνή τουριστική
αγορά.
Μήπως αυτοί οι αρμόδιοι νομίζουν και σήμερα ότι τα
πανέμορφα φωτογραφικά τοπία
,οι τουριστικοί οδηγοί η τα προϊόντα της ΛΗΜΝΟΥ, ή τα καρτελάκια
από ξενοδοχεία, και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι αρκετά
να προβάλουν το νησί?
Αυτά μπορείς να τα
μοιράσεις και στον δρόμο της όποιας μεγάλης πόλης θέλεις
και αποτελούν ένα μόνο μικρό μέρος
της μεθοδολογίας της τουριστικής προβολής κάθε τόπου. Υπάρχουν καλαίσθητα και καλογραμμένα τουριστικά
περιοδικά που ενημερώνουν με σημαντικές πληροφορίες τους ενδιαφερόμενους για τα δωμάτια τα ξενοδοχεία
για τα αξιοθέατα και τις υπηρεσίες που προσφέρονται ενώ υπάρχει ακόμη και τεράστιος όγκος
πληροφοριών μέσα από το διαδίκτυο και τα
άλλα ηλεκτρονικά μέσα
Σκοπός
μας είναι να προβάλουμε
την τουριστική προσωπικότητα
του νησιού μας την οποία εμείς έχουμε φτιάξει με
την βοήθεια όλων των κατοίκων, με
την συμπεριφορά μας, με την τουριστική μας παιδεία, με την φυσική καλλονή του
νησιού, την ιστορική αρχαιολογική υποδομή ,και τα σύγχρονα αξιόλογα ιστορικά
γεγονότα όπως είναι η Λημνία γη η διακήρυξη της Πολιόχνης το πένταθλο στη
Λήμνο και το θέατρο της Ηφαιστείας Πως
μπορούμε να μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη και προβολή όταν κατά το πρόσφατο
παρελθόν στην εφημερίδα τα ΝΕΑ-στον σχετικό
χάρτη του ΥΠΕΧΩΔΕ, επίσημο χάρτη
που διανέμεται μέσω του ΕΟΤ σε παγκόσμιο επίπεδο, στους εθνικούς οργανισμούς
τουρισμού των κρατών, και στους τουριστικούς πράκτορες, υπάρχει πρόβλημα.! Σε
αυτό τον χάρτη καταγράφονται με μεγάλη επιμέλεια και παραστατικότητα οι πεντακάθαρες παραλίες
της Ελλαδος
Η Λήμνος παρουσιάζεται χωρίς ονομασία και
το τραγικότερο είναι,! ότι στον
χάρτη δεν υπάρχει καμία μπλε σήμανση
για σωστές και καθαρές
παραλίες ...... που στην ΛΗΜΝΟ!!!
Αυτό δεν ενόχλησε κανένα τότε γιατί ασφαλώς δεν κατάλαβαν, και δεν πήρανε
κανένα μήνυμα, από αυτήν την δημοσίευση,
που έχει σημασία για το περιβάλλον του νησιού μας. Η προβολή αυτή είναι απαραίτητη και πρέπει με
σχολαστικότητα και υπευθυνότητα η
Δημοτική αρχή να διεκδικεί γαλάζιες
σημαίες κάθε χρονο
Προσπαθούμε τώρα να προβάλουμε την ΛΗΜΝΟ με τα τυριά ,και τα κρασιά, που είναι ήδη γνωστά
σε όλη την Ελλάδα, και στο εξωτερικό λες
και θα έρθει ο τουρίστας για να πιει μόνο κρασί, αφού πωλούνται στα πιο καλά και
επώνυμα καταστήματα, και που η Ένωση γεωργικών συνεταιρισμών διαφημίζει με
όποιες δυνατότητες διαθέτει παρά τις σοβαρές δυσκολίες που
αντιμετωπίζει
Είναι φανερό από την
αδυναμία και αδιαφορία των υπευθύνων διαχρονικά η ΛΗΜΝΟΣ λείπει πολλές
χρονιές από την λίστα των πεντακάθαρων παραλίων, και που
ασφαλώς η παραλία αποτελεί ένα σημαντικό
παράγοντα στον τουρισμό.
Πιστεύω ότι δεν μπορούμε να καθορίσουμε τα μέσα και τους τρόπους με τα
οποία θα πρέπει να προβάλουμε το νησί γιατί δεν υπάρχει ομαδικότητα
και ακόμα δεν γνωρίζουμε ποιες είναι οι
προτεραιότητες για τον τουρισμό, που είναι ασφαλώς το συλλογικό αποτέλεσμα σχεδόν
όλων των κατοίκων του κάθε νησιού Ο τουρισμός είναι μια αλυσιδωτή αντίδραση
ανάπτυξης του κάθε τουριστικού προορισμού και σε αυτό συμβάλουν όλοι
. Δεν είναι μόνο πως θα προσελκύσεις τον
κόσμο αλλά πως θα τον φέρεις, με τι συγκοινωνίες ?Το σημαντικότερο είναι πως
θα ευχαριστηθεί ο επισκέπτης ο τουρίστας από την εδώ
παραμονή του. Για να γίνουν αυτά πρέπει να έχουμε τον συγκεκριμένο προγραμματισμό και
την σχετική υποδομή σαν
Περιφέρεια και σαν Δήμος, για αυτή
την τόσο εύκολα προφερόμενη ,αλλά
δύσκολα υλοποιούμενη λέξη που λέγεται
τουρισμός και που τόσο εύκολα
κακοποιείται και υποβαθμίζεται από πολλούς
παράγοντες και κυρίως από τις συγκοινωνίες γενικά και από την κακή τουριστική παιδεία των κατοίκων και των
επαγγελματιών του τουρισμού Γιαυτο
χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή αφού αποτελεί σημαντική πλουτοπαραγωγική πηγή ανάπτυξης για το νησί.
Το να
προβληθεί το νησί δεν είναι η μοναδική επιτυχία , για την
τουριστική ανάπτυξη του νησιού , σημασία έχει με ποια μέσα το προβάλεις ,και το
κυριότερο τι μεθοδολογία ακολουθείς και τι υπηρεσίες προσφέρεις Ο μεγάλος αριθμός των δωματίων δεν δίνει
τις πρέπουσες λύσεις ,αλλά σημασία
έχει τι παρέχεις για την καλή ,
ασφαλή, ήρεμη, και ψυχαγωγική
παραμονή του τουρίστα. Επομένως χρειάζεται τουριστική εκπαίδευση, και τουριστική συνείδηση από όλους όταν θέλουμε ο τόπος μας να χαρακτηρισθεί πρώτα από τις υπηρεσίες
που προσφέρουμε και το φυσικό του κάλος που διαθέτει ως τουριστικός προορισμος.
Τουρισμός σημαίνει υποδομή και στην υποδομή περιλαμβάνονται πολλά που
σαν κοινωνία θα έχουμε προγραμματίσει και θα τα έχουμε πραγματοποίηση τον
χειμώνα και όχι την τελευταία στιγμή ...
Επομένως πρέπει να φροντίζουμε
συνέχεια και συστηματικά Για τα παρακάτω που τα γνωρίζουμε πολλές φόρες αλλά
αδιαφορούμε τις περισσότερες φόρες
1- Καλό
καθαρό φυσικό περιβάλλον και καθαρές θάλασσες που είναι ευθύνη όλων
2 Ήσυχο χωρίς θορύβους περιβάλλον, ευθύνη όλων
3.σωστούς χώρους στάθμευσης
4..καθαρούς
χωρίς βόθρο λύματα και δυσοσμίες δρόμους
5.Καλή σήμανση του
οδικού δικτύου και των αρχαιολογικών χώρων
6.Εστιατόρια καθαρά με προσιτές και λογικές τιμές
7.Τακτικες και ασφαλείς θαλάσσιες συγκοινωνίες
8.Σωστή
αεροπορική συγκοινωνία
9. Καλό και ασφαλές λιμάνι για την ανάπτυξη του θαλάσσιου
τουρισμού
10 καθαρούς και ευπρεπείς χώρους υποδοχής, το
λιμάνι και το αεροδρόμιο όπως
είναι σήμερα, (το λιμάνι που δεν έχει τελειώσει) αλλά όμως είναι
λειτουργικό λιμάνι όχι και ασφαλές
.Οι συγκοινωνίες και πάνω από όλα υγειονομική κάλυψη από σύγχρονο Νοσοκομείο
είναι βασικές υποδομές ενός τουριστικού
προορισμού που με τα καταλύματα αυτομάτως δημιουργούν
μια εικόνα ολοκληρωμένη, σωστής
υποδομής στον επισκέπτη. Η εικόνα αυτή δεν πρέπει να αλλοιώνεται
προχωρώντας στο εσωτερικό του νησιού.
11. Σωστή προβολή
των αρχαιολογικών χώρων
12.Προσπαθεια
δημιουργίαςθρησκευτικούτουρισμου
13.Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την
βοήθεια του συνεδριακού τουρισμού ο
οποίος χάρις την υποδομή και
την δραστηριότητα των ξενοδοχείων
μπορεί να προχωρήσει ικανοποιητικά Αξιοποίηση των αδελφοποιήσεων του π.
Δήμου Μύρινας με την ΚΥΠΡΟ για την δημιουργία τουριστικού ρεύματος προς το
νησί μας με την προσέγγιση κάποιου κρουαζιερόπλοιου Ενώ
θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε και την εδώ παρουσία των Ρώσων επισήμων κατά την περίοδο των
εκδηλώσεων
.Χρειάζονται καλές
δημόσιες σχέσεις και καλές υπηρεσίες προς τον επισκέπτη
για την ευχαρίστηση και ασφαλή παραμονή του στο νησί μας Πρέπει να ενδιαφερθούμε για
την ανάπτυξη του αγροτουριστικού στην
ανατολική Λήμνο όπου μπορεί να γίνει ως
ένας τρόπος ανάπτυξης
Τέλος
το σημαντικότερο είναι και επιβάλλεται η οργανωμένη πρόσκληση
τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από τους τοπικούς φορείς όπως έγινε κατά το
παρελθόν ,κατά την διάρκεια της θητείας μου Έπαρχος σε συνεργασία με τον τότε Δήμαρχο
Μύρινας κ. Κορνιωτη και με τη βοήθεια του Λημνιού Πρέσβη στην Κοπεγχάγη κ.
Νικολαιδη ενώ ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στον εσωτερικό τουρισμό, γιατί κάθε
ευχαριστημένος τουρίστας είναι η χωρίς χρήματα διαφήμιση για το νησί .
Ο τουρισμός σημαίνει, για τον κουρασμένο
επισκέπτη και τον τουρίστα μετά την σκληρή
δουλειά του χειμώνα,
ξεκούραση θάλασσα , ψυχαγωγία και
ηρεμία. Να προσπαθήσουμε να είμαστε ειλικρινείς κάνοντας αυτοκριτική για τις προσφερόμενες
υπηρεσίες προς τον
επισκέπτη μας ,ώστε τα όμορφα φωτογραφικά τοπία και φυσική
καλλονή του νησιού να έχει δυναμική, έτσι ώστε η τουριστική περίοδος στο νησί μας να είναι από τις καλύτερες
,και να
ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του επισκέπτη και την πραγματικότητα
Οκτώβριος 2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.