Θεόδωρος Ι.
Μπαβέας
Με πολύ
ενδιαφέρον διάβασα στις Εφημερίδες της Λέσβου κείμενο που αναφέρετε στην συνέντευξη τύπου που δόθηκε από τους 8 εταίρους ενός διεθνούς
πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος RACCE για την Αντισεισμική προστασία με σκοπό
την συστηματική εκπαίδευση και την προαγωγή της αντισεισμικής παιδείας και συνείδησης των παιδιών, διότι είναι απαραίτητο μαζί με
την θεωρεία να υπάρχει εκπαίδευση και πράξη .Είναι πλέον η εποχή που οι διαλέξεις και οι
θεωρητικοί προγραμματισμοί δεν
ανταποκρίνονται στην αποστολή τους
και δεν διεγείρουν το ενδιαφέρον των πολιτών και πόσο μάλλον των παιδιών αλλά και
των νέων γενικότερα
Η εκπαίδευση
είναι η συστηματική και οργανωμένη μεθοδολογία μεταφοράς γνώσεων σε
συγκροτημένες ομάδες νέων
και συνοδοιπορεί με την αγωγή υγείας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την δημιουργία
και καλλιέργεια κοινωνικής μόρφωσης και συμπεριφοράς
Πραγματικά θέλω να ευχηθώ επιτυχία και να συγχαρώ τον διακεκριμένο καθηγητή κ. Νικόλαο
Ζούρο Δ/ντη του Μουσείου
Σιγριου για την συμμετοχή του σε
αυτό το
πρόγραμμα που θα βοηθήσει σημαντικά τοντόπο μας αφού μάλιστα
πραγματοποιείται στη Λέσβο ,ενώ μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να προκύψουν
Σήμερα
γνωρίζουμε ότι τα περισσότερα σύγχρονα προβλήματα αν όχι όλα θα
πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ενημέρωση
και την πρόληψη όπως γίνεται
με τα διάφορα ιατρό κοινωνικά νοσήματα,
τα διατροφικά και περιβαλλοντολογικά προβλήματα τις
εξαρτησιογόνες ουσίες καθώς και τις
φυσικές καταστροφές όπως είναι οι
πλημμύρες οι σεισμοί πυρκαγιές κ.α
Είναι σαφές
ότι ο πολίτης στην κοινωνία που
ζει πρέπει να έχει αυτογνωσία
και αυτοκριτική ώστε με την εκπαίδευση
που έχει πάρει, δημιουργεί
προσωπικότητα καταξιωμένη στην κοινωνία, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις του τόσον
για τον εαυτόν του όσον και για τον φυσικό και κοινωνικό του περίγυρο
Είναι γνωστό ότι οι
προσωπικότητες και οι χαρακτήρες των ανθρώπων σφυρηλατούνται με βάσει τις περιβαλλοντολογικές και κοινωνικές
επιδράσεις
Οι πολίτες γεννούνται και
αναπτύσσονται σήμερα δυστυχώς
δύσκολα σε μια κοινωνία στην οποία κυριαρχεί η γρήγορη πληροφόρηση , η αδιαφορία,
η υποκρισία, η αναξιοκρατία, το ψέμα , η προχειρότητα και ο εύκολος
πλουτισμός, ενώ στην παγκόσμια κοινότητα
πολλές φορές το δίκαιο επιβάλλεται
δια της βίας
Στη ζωή
μας σήμερα με βάσει την ραγδαία πρόοδο του βιοτικού και τεχνολογικού
μας επιπέδου, η εκπαίδευση αποδεικνύεται
ότι πρέπει να είναι συνεχής και
συστηματική ώστε να ενσωματωθεί στην καθημερινότητα του πολίτη
Πρέπει ο πολίτης από την παιδική
του ηλικία να γνωρίσει , να μάθει, να
συνηθίσει, να προσαρμοστεί να εργαστεί και να αλλάξει στάσεις και
συμπροφορές πράγμα αρκετά δύσκολο διότι μπορεί εύκολα να μαθαίνει
αλλά δύσκολα αποβάλει τις παλιές του συνήθειες
Η
προστασία της υγείας του, η προστασία
από τις φυσικές καταστροφές όπως είναι ο σεισμός, η συμμέτοχη στο
εθελοντικό κίνημα , πρέπει να είναι γνώσεις
που διεγείρουν την συνείδηση που καθιερώνεται
από την παιδική ηλικία και συνεχίζεται
δια βίου
Με αυτό τον τρόπο
δημιουργούμε μια κοινωνία με
ενημερωμένους πολίτες που μπορούν να αποκτήσουν ικανότητες για την αυτοπροστασία τους γιατί όταν υπάρχει
άγνοια είναι πλέον γνωστό
ότι δημιουργείται κοινωνικός πανικός
που οδηγεί σε καταστροφή
Κατά την ταπεινή
μου γνώμη έχουμε αργήσει πρέπει να επιταχυνθεί αυτή η εκπαίδευση και να εφαρμοστεί άμεσα γιατί ξέρουμε πια
ποιος είναι ο βασικός μας στόχος, εάν βέβαια
προϋπάρχει σχεδιασμός και κατά το δυνατόν σωστές κτηριακές υποδομές, διότι οι φυσικές καταστροφές
δεν προγραμματίζονται ούτε θα
περιμένουν ΠΟΤΕ εμείς θα είμαστε
έτοιμοι για να έχουμε ενημερωμένους
πολίτες και κυρίως μαθητές
Γνωρίζουμε δε από
αυτά που περιγράφουν ειδικοί επιστήμονες όπως ο καθηγητής .κ.
Τσελεντης αναφέρει σε σχετικό του άρθρο ότι η Ελλάδα είναι ανοχύρωτη μπροστά
στον Εγκέλαδο και ότι δημόσια κτίρια σχολεία κ.α είναι χωρίς
προστασία και γιαυτο χρειάζονται
ενίσχυση Είναι καιρός να προχωρήσουμε
εκτός από τη ευαισθητοποίηση του
πληθυσμού και σε πραγματικά έργα
Όλα δυστυχώς μέχρι
σήμερα για την αντισεισμική προστασία είναι θεωρητικά και αόριστα αφού
μας βοηθά ο καλός ΘΕΟΣ Ενώ τα μέτρα προστασίας πολύ μακριά από την πραγματικότητα και η εκπαίδευση ανύπαρκτη
εν είδη αγγαρείας Τέλος οι πολίτες παρακολουθούν τις αντισεισμικές αντιπαραθέσεις των ειδικών στην τηλεόραση όπως των γιατρών
για το εμβόλιο της Γρίπης και δεν ξέρουν
πιο είναι το σωστό !! Κάτι πρέπει να
γίνει πιο συστηματικά στην καθημερινότητα που θα είναι για τους αυριανούς πολίτες
ενσωματωμένο στην εκπαίδευση τους
Είναι τραγική η
εμπειρία που είχα ως Έπαρχος αλλά και
ως γιατρός που πιστεύω και
υπηρετώ την πρόληψη όταν ζητούσα από τις
τεχνικές υπηρεσίες να έχω πιστοποίηση
δια την αντισεισμική αξιοπιστία των
σχολείων όλα ήταν θεωρητικά και μόνο εμπειρικά ίσως
και τίποτα το θετικό κάτι που νομίζω ότι συνεχίζεται
Το σημαντικό είναι ότι υπάρχει σπουδαίο επιστημονικό έργο στην πατρίδα μας
αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να γίνει συστηματική πληροφόρηση που να φτάνει
πιο οργανωμένα στο πολίτη και αυτό ασφαλώς μπορεί να γίνει μέσα από την παιδεία
με εκπαιδευτικά πακέτα τεχνογνωσίας για τους σεισμούς καθορίζοντας έτσι προστατευτικά
μέτρα ατομικά αλλά και
ομαδικά με λιγότερη θεωρεία και
πολύ πρακτική
Πρέπει να υπάρχουν σύγχρονες αντισεισμικές υποδομές με υψηλό αντισεισμικό συντελεστή κατασκευής ενώ δια νόμου και με την δανειοδότηση της πολιτείας
να γίνει από ειδικούς έλεγχος και αντισεισμική θωράκιση των κατοικιών και των δημόσιων κτιρίων
Σημαντικό σημείο
του προγράμματος αυτού είναι συνεργασία
των εμπλεκόμενων φορέων με το εθελοντικό κίνημα των διαφόρων χώρων που
μετέχουν στο πρόγραμμα με την ειδική
εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των παιδιών αλλά και των ενηλίκων κατά του
σεισμικού κίνδυνου έτσι ώστε να υπάρχει και εθελοντική προσφορά αλλά και ευαισθητοποίηση
ολόκληρου του πληθυσμού Οι
επιταχυνσιογράφοι θα πρέπει να
καταγράψουν σύντομα την
έναρξη αλλά και την εκπαιδευτική πορεία αυτού του έργου προς όφελος του κοινωνικού συνόλου κάθε αργοπορία είναι
επιζήμια !!! Kαι δεν πρέπει να είναι μόνο στα
χαρτιά
Η πολιτική προστασία θα
πρέπει να έχει ενεργό συμμετοχή σε αυτή την αντισεισμική προστασία τόσο σε
ενημέρωση όσο και στην πραγματοποίηση υποδομών
Μάρτιος
2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.