Η ακτοπλοΐα -- σε κρίση -- δημιουργεί - κρίση


Θεόδωρος  Ι. Μπαβεας

  Δεν αναφέρομαι σε κάτι  το πρωτόγνωρο  αλλά επισημαίνω για μια ακόμη φορά αυτό  που το γνωρίζουν όλοι, ότι ΝΗΣΙ --χωρίς ακτοπλοϊκή και  αεροπορική  συγκοινωνία  μετά από την υγειονομική  περίθαλψη ,δεν μπορεί να  κρατήσει το νησί τους κατοίκους του, αλλά ούτε να αποτελέσει τουριστικό προορισμό και να έχει αναπτυξιακή πορεία
    
Είναι πλέον κατανοητό ότι   η νησιωτική Ελλάδα για να μπορέσει   να επιβιώσει χρειάζεται η κάθε Κυβέρνηση να προγραμματίζει και να διεκδικεί οικονομικούς πόρους από την Ευρωπαϊκή ένωση , με βάσει την ειδική πολιτική του λέγεται Νησιωτική πολιτική  με ξεχωριστά προγράμματα και ειδικές χρηματοδοτήσεις


Σήμερα  σε θεωρητική βάση ακούγετε ότι εφαρμόζετε η  νησιωτική πολιτική και αυτό μόνο  στα λόγια  και στα χαρτιά , Ποια είναι άραγε τα οφέλη για τους νησιώτες !με πρώτο και κύριο την Υγεία και τις μεταφορές από την νησιωτική πολιτική που έχει εφαρμοστεί στη χώρα μας ? Πάντως είναι απαράδεκτο δεκαετίες ολόκληρες και η νησιωτική Ελλάδα ταλαιπωρείτε με την ακτοπλοΐα Πρόβλημα που εάν δεν ζεις σε νησί δεν καταλαβαίνεις !!

Τα δημογραφικά μεγέθη στα νησιά του Αιγαίου είναι αρνητικά διότι  χωρίς βασικές υποδομές δεν μπορεί να προσελκύσει νέους ανθρώπους για  να δημιουργηθούν προοπτικές για  επενδύσεις και ανάπτυξη .

Βασικές υποδομές σε μια κοινωνία  εκτός από την υγεία είναι η παιδεία ,ο πολιτισμός , η πληροφόρηση ,η ψυχαγωγία ο αθλητισμός και κυρίως η επικοινωνία και οι θαλάσσιες  μεταφορές που πρέπει να γίνονται με αξιόλογη σύγχρονη ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών και την Ηπειρωτική Ελλάδα

Η κυβέρνηση θα πρέπει να  έχει τουλάχιστο ακούσει  καταγράψει και μελετήσει  τα μέχρι σήμερα προβλήματα της ακτοπλοΐας για το Νησί μας

Έπρεπε να έχει γενικό σχεδιασμό για να μπορεί να δίνει άμεσα λύσεις αφού το πρόβλημα υπάρχει και το πρώτο που μέχρι σήμερα έχει να αντιμετωπίσει κάθε κυβέρνηση

Πρέπει να είχαν εφαρμόσει νομοθετήματα  μέσα στα πλαίσια μιας ριζοσπαστικής πολιτικής, προσαρμοσμένης στα κοινοτικά προγράμματα , η  οποία θα βασίζεται στην εξυπηρέτηση του νησιώτη παρέχοντας με προτεραιότητα ασφαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Ότι άλλο και εάν γίνεται είναι πρόχειρο και ασφαλώς χάνεται μέσα στην φουρτούνα της κρίσης 

 Τα πλοία αφού επιδοτούνται  θα πρέπει να έχουν άμεσα αυστηρές προδιαγραφές ποιότητος για τη μεταφορά ανθρώπων  και να είναι κατάλληλα για να χρησιμοποιηθούν για την μεταφορά ανθρώπων και αγαθών                                                                                                                            

 Kατά το παρελθόν αλλά και κατά τη  φετινή καλοκαιρινή περίοδος η ακτοπλοΐα  έστειλε μηνύματα  που ήταν  σε μεγάλο βαθμό ανησυχητικά και αναμενόμενα  με πολλούς προβληματισμούς και αφορούσαν πολλούς αποδεκτές  και το σημαντικότερο προκάλεσαν την ταλαιπωρία των επιβατών καθώς και προβλήματα στην μεταφορά τροφίμων καυσίμων και άλλων αγαθών ώστε να δημιουργούνται ελλείψεις όταν τα νησιά το καλοκαίρι έχουν κυριολεκτικά καταληφθεί από επισκέπτες.

  Έτσι υπάρχει σήμερα  πλοίο  στο κύριο άξονα ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το Λαύριο που έχει μικρότερο πρωτόκολλο επιβατών από τα πλοία  του παρελθόντος , ενώ έχουν ελαττωθεί η εβδομαδιαίες προσεγγίσεις από αλλά λιμάνια   Βλέπουμε μείωση της μεταφορικής δύναμης και δημιουργούνται προβλήματα μετά εισιτήρια με αποτέλεσμα την απογοήτευση και την ταλαιπωρία των επιβατών  -- Όμως κανένας από τους φορείς μέχρι πρότινος  δεν διαμαρτύρεται σήμερα !!! έξαλλου το πρόβλημα είναι διαχρονικόΤώρα άρχισαν να καταλαβαίνουν που βαδίζουμε δηλ υπάρχει κρίση και οι ακτοπλόοι έχουν πρόβλημα οικονομικό …για αλλαγές στις μακροχρόνιες συμβάσεις που ορισμένοι είχαν πάρει   Ήταν αναμενόμενα τα προβλήματα  διότι για πολλές άγονες γραμμές  χρησιμοποιούνται λίγα πλοία μεγάλης ηλικίας (25-35 ετών ) ώστε να υπάρχει ασάφεια στην εκτέλεση των δρομολογίων  μεγάλες καθυστερήσεις και μεγάλη χρονική διάρκεια του ταξιδιού ενώ καταγράφονται μικρές ή μεγάλες βλάβες πέραν από τις τυχόν αναμενόμενες

Οι δεκάδες ώρες συσκέψεων και διαμαρτυριών καθώς και οι εκατοντάδες σελίδες αιτημάτων και ψηφισμάτων των φορέων και των κατά καιρούς συντονιστικών επιτρόπων από όλη σχεδόν την Νησιωτικής Ελλάδας  αποκτούν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον και χρειάζονται ξανά σοβαρή μελέτη από τους υπευθύνους για να αναθεωρήσουν  τους σχεδιασμούς δίνοντας  ουσιαστικές λύσεις Είναι  κάτι που η ακτοπλοΐα  χρειάζεται μόνιμη λύση

 Δεν μπορεί πλέον να υπάρξει καμιά συζήτηση ή αναβολή .Χρειάζεται πολιτική θέληση προτεραιότητας  για νομοθετική ρύθμιση και όχι υποσχέσεις  για αξιόλογες μακροχρόνιες συμβάσεις αλλά με πλοία σύγχρονα που όλο ακούμε και ακόμη δεν βλέπουμε για να αισιοδοξούμε λίγο μέσα στην οικονομική κρίση που κατακλύζει και καταστρέφει τα πάντα

 Τέλος  για  ποια ανάπτυξη και ποια ευημερία  των νησιών μας μπορούμε να μιλάμε σήμερα με αυτή την χωλαίνουσα κατάσταση  μόνο θεωρεία  και μακριά από την πραγματικότητα, τώρα ποια με την λιτότητα μέχρι το 2020  μόνο ο θεός γνωρίζει τι θα γίνει…ελπίζουμε !

Οκτώβριος  2011
                              

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.