Ενημερωθήκαμε από το ΒΗΜΑ, ότι ένα σχέδιο νόμου για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας και θα έλθει σύντομα στο υπουργικό συμβούλιο.
Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης, το υπουργείο Υποδομών εκπόνησε το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση. Το νομοσχέδιο θα επιτρέπει την ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ενώ θα προβλέπει γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, με την πλέον κρίσιμη, αυτή της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να περνάει πλέον από την περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
Κεντρικός φορέας διεκπεραίωσης θα είναι η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών.
Μέσα από την δημιουργία υδατοδρομίων, στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη πρωτίστως του «πονεμένου» νησιωτικού χώρου, αλλά και η παροχή εναλλακτικής μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου στους επιβάτες.
Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και οι απαιτούμενες επενδύσεις θα είναι μικρού οικονομικού μεγέθους, δηλαδή, δεν θα απαιτείται η συγκέντρωση μεγάλων κεφαλαίων, όπως στις «βαριές» υποδομές. Στη Λήμνο είχε γίνει σχετική προσέγγιση από το δήμο Μούδρου και από ότι φαίνεται ο Δήμος Λήμνου θα είναι από τους πρωτοπόρους στο εγχείρημα. Η θαλάσσια ΕΓΝΑΤΙΑ του Αιγαίου παίρνει σάρκα και οστά με αυτό το εγχείρημα.
Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των υδάτινων πεδίων, δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί. Από την εν λόγω ρύθμιση εξαιρείται κάθε προστατευόμενη περιοχή υπό οποιοδήποτε καθεστώς (Natura –Στρατιωτική περιοχή κτλ).
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι μετά την εφαρμογή του νόμου να εισέλθουν τα υδροπλάνα στην μεταφορική δραστηριότητα, όπου θα μπορούν να αξιοποιηθούν αντί πλοίων ή αεροπλάνων στην άγονη γραμμή ή στις διανησιωτικές συνδέσεις, υπέρ του τουρισμού.
Οι επιφυλάξεις που διατυπώνονται στη Λήμνο είναι το γεγονός ότι το καλοκαίρι στο νησί μας κρατά πολύ λίγο και οι καιρικές συνθήκες δεν φαίνεται να ευνοούν τη χρήση αυτού του μέσου που χρησιμοποιείται ευρέως στην Αμερική και τον Καναδά.
1 σχόλια:
Τουλάχιστον θα είναι μια οικονομική λύση για τους επιβάτες? Γιατί η πρόσβαση στο νησί μας, μοιάζει σαν υπεραντλαντικό ταξίδι για την τσέπη μας. Φθηνότερα πηγαίνεις Παρίσι ή Λονδίνο παρά στη Λήμνο. Άντε μετά να έχει ανάπτυξη ο τουρισμός! Δεν συζητώ για την απαράδεκτη ακτοπλοική μας σύνδεση. Να το πω Τουμπουχτούν, να το πω Μπανανία όπως και να το πω, ασθενεί βαρέως.
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.