Όλοι θυμόμαστε το τραγούδι του Μάρκου που μιλούσε για τη
κατάσταση που επικρατούσε τότε στην αγορά και φυσικό είναι να διαπιστώνουμε το
πόσο είναι επίκαιρο σήμερα.
κι όταν καλά
σκεφτείς, βρε, τα μυαλά θα χάσεις
Στην αγορά όταν θα
πας βάστα πουγκί μεγάλο
κι αν είσαι ο δόλιος
φουκαράς τράβα από δρόμο άλλο
Το πρόβλημα δεν
λύνεται κι η γκρίνια πάντα αρχίζει σαν η γυναίκα ανθίζετε
πως το πουγκί στραγγίζει. Μόνο κανένας μπάρμπας
σου μπορεί να σ’ αγαντάρει τα τσέκια απ’ την
Αμερική σε βγάζουν παλικάρι.........
Οι περίφημες θεωρίες του παράλληλου ή αυτόνομου χρήματος έπεσαν έξω. Χρήματα
πλαστικά δεν υπάρχουν ενώ το ‘βερεσέ’ δεν μπορεί πλέον να συνεχιστεί. Όλα αυτά
αλλά και άλλα δικά μας (Λημνιακά) κατάντησαν την αγορά της Λήμνου όπως είναι σήμερα.
Οι καταστηματάρχες κυνηγάνε τον πελάτη με το τουφέκι και όχι άδικα αφού δεν
υπάρχει ούτε χρήμα αλλά ούτε διάθεση να ψωνίσεις....................
Από την άλλη μεριά οι
καταστηματάρχες σκέπτονται την άμεση αγορά των προϊόντων τους ακολουθώντας ό,τι
θετικό προκύπτει από το παράδειγμα των εθελοντών της Πιερίας, αλλά και για να
καλύψουν την ανάγκη των Λημνιών για πιο φθηνά προϊόντα μακριά από μεσάζοντες. Δεν υπάρχει η παιδεία όμως ούτε το έχουν ξανακάνει
γι’ αυτό είναι και επιφυλακτικοί Το ίδιο συμβαίνει και με τους αγρότες αφού
γεωργικός συνεταιρισμός κατ’ ουσία δεν υπάρχει.
Για παράδειγμα, παραγωγοί
κηπευτικών από διάφορες περιοχές του νησιού έχουν ήδη αρχίσει να συζητούν,
σύμφωνα με πληροφορίες, τους τρόπους με τους οποίους θα πουλούν τα προϊόντα
τους απευθείας στους καταναλωτές. Το πρόβλημα είναι παλιό και γνωστό, άπειρες
φορές έχει ζητηθεί η παρέμβαση της Πολιτείας για να φύγουν από τη μέση οι
μεσάζοντες και επίσης να παταχθεί η κερδοσκοπία, δεν έχει γίνει όμως τίποτα.
Οι αγρότες ευελπιστούν να έχουν οργανώσει τον τρόπο με τον
οποίο θα πουλήσουν τα προϊόντα τους αλλά «η οποιαδήποτε κίνηση χρειάζεται να γίνει
οργανωμένα για να έχει συνέχεια και να μην είναι μία 'φούσκα' που θα
ξεφουσκώσει σε λίγες μέρες». Γίνονται συζητήσεις μεταξύ των αγροτών αλλά
δεν «υπάρχουν επαφές με τη Δημοτική Αρχή για την ανάλογη διαμόρφωση δημοτικού
χώρου, ώστε εκεί να γίνονται οι πωλήσεις».
Δεν χρειάζονται μαγικές λύσεις. Ο καταστηματάρχης ας αλλάξει
προμηθευτή και ας χρησιμοποιήσει τη τεχνολογία για να ψωνίσει είτε από ιντερνετ
ή από σελίδες προσφορών όπως το ricardo.
Με αυτό τον τρόπο θα επιτύχει τη φθηνή τιμή για τον καταναλωτή και φυσικά θα
προσφέρει προϊόντα χαμηλής τιμής.
Ακόμη και το μακρύτερο ταξίδι, ξεκινάει με το πρώτο, μικρό
βήμα. Το τέλος εμπεριέχει μια θαυμάσια ευκαιρία: να κάνεις μια νέα αρχή.
Πιστεύω ακράδαντα ότι η Ελληνική φαντασία είναι το προσωπικό μας εργαστήρι για την
παραγωγή δημιουργικών ιδεών είναι ο μόνος τρόπος για να «είσαι» περισσότερα
είναι να «κάνεις» περισσότερα. Ιδιαίτερα όταν ορίσεις ένα σημείο απέναντι σου.
Τότε δημιουργείται ένας δρόμος που μπορείς να πάρεις.
Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται ελπίδα και θάρρος. Ο καλύτερος
τρόπος για να ξεκινήσεις κάτι καινούργιο είναι να εκτιμήσεις τι έχεις κάνει ως
τώρα. Το θάρρος κάνει τα πάντα εφικτά και εύκολα. Το σκοτάδι είναι απλά η
έλλειψη Φώτος. Φώτισε το! Δεν υπάρχουν ευκαιρίες, αλλά επιλογές στις δυσκολίες.
Αν πραγματικά περιμένεις ότι θα επιτυχείς, τότε θα επιτυχείς σίγουρα. Απλά συγκέντρωσε
όλες τις δυνάμεις σου εκεί που θέλεις να επιτύχεις.
Το μέλλον δεν είναι θέμα ευκαιριών, αλλά επιλογών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.