Τι συμβαινει με τις μαρίνες;

Η Λέξη Μαρίνα είναι ένα υπέροχο γυναικείο όνομα αλλά είναι και μία υπέροχη και προσοδοφόρα επιχείρηση που προσδίδει όπου υπάρχει, προοπτικές ανάπτυξης, θέσεις εργασίας και πολλά έσοδα. 

Για να σταθεί  όμως  «η μαρίνα», δηλαδή να ολοκληρωθεί και να μπορεί να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες,  να έχει όλες τις προβλεπόμενες πιστοποιήσεις, και να δίνει στα σκάφη αυτό για το οποίο πληρώνουν, απαιτούνται επενδύσεις όραμα και παράλληλη ανάπτυξη σε άλλους τομείς του τουριστικού κύκλου.........

Διάβασα στο www.emprosnet.gr  ότι, έγινε συνάντηση  συνεργασίας του Επιμελητηρίου Λέσβου με τον πρώην πρύτανη και διευθυντή του Εργαστηρίου Λιμενικών Έργων του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Κώστα Μουτζούρη, ο οποίος και εξήρε τα πλεονεκτήματα που θα είχε για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού η δικτύωση λιμένων της Λέσβου μεταξύ τους, όπως και με λιμάνια-μαρίνες των απέναντι ακτών.

Όπως διαπιστώθηκε απ’ τη συζήτηση, προέχει να ανατεθεί η διαχείριση της μαρίνας Μυτιλήνης και, εφόσον γίνει αυτό, να επιτευχθεί και η δικτύωσή της με τα απέναντι παράλια. Επειδή στην κοινοπραξία που διεκδικεί τη μαρίνα συμμετέχει και εταιρεία που διαχειρίζεται μαρίνες στις απέναντι ακτές, μια τέτοια προοπτική φαντάζει περίπου δεδομένη.

Ο κ. Μουτζούρης, υπεστήριξε ότι οι διεθνείς τάσεις δείχνουν πως προτιμούνται οι μαρίνες που είναι δικτυωμένες με πολλές άλλες. Έτσι, πέραν της δικτύωσης με τις απέναντι μαρίνες, η Λέσβος με τα εκατοντάδες χιλιόμετρα ακτών θα πρέπει να διαθέτει περισσότερες της μίας θέσεις ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών. Ουσιαστικά, σύμφωνα με την πρόταση του κ. Μουτζούρη, θα πρέπει να διαμορφωθούν «μαρίνες» σε έξι τουλάχιστον θέσεις γύρω - γύρω απ’ το νησί.

Στη συνάντηση, εκτός της διοίκησης του Επιμελητηρίου, πήραν μέρος οι αντιδήμαρχοι Τουρισμού και Πλωμαρίου - Θερμής, Ταξιαρχούλα Πνακά και Σταύρος Πολίτης, οι κ.κ. Μαλακός και Γιαννόπουλος απ’ τη διοίκηση του Λεσβιακού Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης (ΛΟΙΑΘ), καθώς και ο πρόεδρος Γιάννης Σαμιώτης και ο επίτιμος πρόεδρος Αντώνης Πίκουλος, της Ένωσης Τουριστικών, Ναυτιλιακών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Λέσβου.

Αυτό που δεν ξέρετε προφανώς είναι ότι οιΛημνιοί που πήγαν εκεί ως αντιπρόσωποί μας δεν ζήτησαν τίποτα για τη Λήμνο. Καμία Μαρίνα για τη Λήμνο. Το γεγονός αυτό με βάζει σε πονηρές σκέψεις που αν επαληθευθούν θα πρόκειται για το μεγαλύτερο ξεπούλημα που έχουμε κάνει από τότε που πουλήσαμε το μολύβι από τα μάρμαρα της ακρόπολης στους Τούρκους.

Θα σας πω λοιπόν τι υποψιάζομαι. Οι ενδείξεις δείχνουν ότι το όλο σχέδιο έχει δρομολογηθεί για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του μεγάλου Τούρκου επιχειρηματία που έχει τις μαρίνες του Αϊβαλή  απέναντι και το χειρότερο  το γεγονός αυτό εντάσσεται σε ένα φάσμα Ελληνοτουρκικών εμπορικών προσεγγίσεων που γίνεται στο νησί με συγκεκριμμένους πρωτεργάτες. Φυσικά και εδώ  η πατρίδα κοιμάται. Τι κακό όμως έχουν αυτή τη περίοδο οι προσεγγίσεις αυτής της μορφής;;

Αυτό που φοβάμαι είναι τη σταδιακή ένταξη της Ελλάδος στη δυναμική που δημιουργεί η Τουρκική οικονομία. Η Λέσβος  θα αποκτήσει  άμεση οικονομική εξάρτηση από τη γείτονα χώρα, η οποία με αιχμή του δόρατος το λιμάνι της Σμύρνης και τα τουριστικά θέρετρα της Αλικαρνασσού και Μαρμαρά θα “συντηρεί” κατ΄ουσίαν τους εναπομείναντες κατοίκους της Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσων. Ήδη οι τοπικές κοινωνίες στα νησιά του Αν. Αιγαίου στρέφουν τις ελπίδες τους στη Μικρασιατική Ακτή. Τούρκοι επιχειρηματίες θα εξαγοράσουν προβληματικές επιχειρήσεις δημιουργώντας σταδιακά ένα ενιαίο οικονομικό χώρο γύρω από το Αιγαιο με κέντρο αποφάσεων την Κωνσταντινούπολη. Αυτή τη φορά δε οι “Νέοι Φαναριώτες” θα είναι η μεσαία συντηρητική μουσουλμανική τάξη της Τουρκία. Η γνώση της τουρκικής γλώσσας θα θεωρείται σε λίγα χρόνια απαραίτητο προσόν για επαγγελματική σταδιοδρομία. Αυτό είναι και το σχέδιο  Γιενί Λίρα για τη Μυτιλήνη.  Ας έχω άδικο εγώ και ας μην είναι τα πράγματα όπως τα περιέγραψα. Δεν το βλέπω όμως.

Ας πάμε όμως σε αυτούς που μας εκπροσώπησαν και ρωτήστε τους όπου τους βρείτε..

α.     Τι πήραμε εμείς για τη Λήμνο από το project της Μαρίνας;  ο  γνωστός πολυεκατομμυριούχος Τούρκος Ραχμί Κοτς, δεν ενδιαφέρεται δια τη Λήμνο;
β.    Γιατί δεν σηκώθηκαν να φύγουν και δέχθηκαν αυτόν το εξευτελισμό της Λήμνου;
γ.    Είχαν τη άποψη του δημοτικού συμβουλίου για το θέμα ή έστω της υποτιθέμενης περιφέρειας;

Από την άλλη μεριά λέτε να κατάλαβαν τι παίζεται και αποτραβήχτηκαν; Αν συνέβη αυτό  ας μας το πούνε να τους αποδώσουμε τα εύσημα.  Δυστυχώς όμως η αλήθεια είναι αλλού

Θα ήθελα τελικά να εκφράσω την πλήρη  απαγοήτευση και τον πλήρη αποτροπιασμό μου σε αυτoύς που φαινομενικά μας εκπροσωπούν. Λυπάμαι για τους ανθρώπους αθτούς που μας αντιπροσωπεύουν.  
Αλλά τι να περιμένεις.  Είδα τι απέγιναν τα ρεμέτζα που φτιάξαμε για τη Regatta 2007.
Μαρίνες ονειρευόμαστε;

Βενιαμίν

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.