Από τις πολεμικές συρράξεις του παρελθόντος στην οικονομική υποδούλωση


Θεόδωρος Ι. Μπαβέας

 Σήμερα  ζούμε σε  περιοδικές καταστάσεις πολύ κρίσιμες , που αφορούν το  παρόν  και το μέλλoν της χώρας μας και είναι ,τρίμηνης,  η εξάμηνης, ή  ετησίας  αλλά και εικοσαετούς διαρκείας, έτσι ώστε  οι πολίτες να μην καταλαβαίνουν  την κρισιμότητα  αυτής της μελλοντολογία ,της παράδοξης αυτής πολίτικης της κυβέρνησης σωτηρίας, με ένα μη πολιτικό , αλλά ειδικό τεχνοκράτη πρωθυπουργό ,με γνώσεις και σπουδές οικονομικής τακτικής ,για να ηγηθεί  της χώρας μας, στον 3Ο  Οικονομικό πόλεμο , με επιτελείς τους  τρεις πολιτικούς στρατηγούς  των κομμάτων της σωτηρίας ,οι οποίοι θεωρητικά συνυπάρχουν στην κυβέρνηση όπου κυβερνούν αντιπολιτευόμενοι

Κοπή πίττας του συλλόγου το Κάστρο

 Την Κυριακή 5 Φεβ, ο σύλλογος Μυριναίων Λήμνου το ‘’Κάστρο’’ ‘έκοψε’ τη καθιερωμένη πρωτοχρονιάτικη πίττα  στο ξενοδοχείο Αμαλία.  .Ούτε οι μετεωρολογικές  προβλέψεις  για έντονη βροχόπτωση αλλά ούτε η κατάθλιψη των καιρών κατάφερε να κάμψει το ηθικό των Λημνιών που πραγματικά  γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα.

Τα μέλη του συλλόγου με  μεγάλη   όρεξη για κουβεντούλα, σε μία χαλαρή ατμόσφαιρα κατάλληλη για πειράγματα,  απόλαυσαν τον  καφέ , το τσάι ,τα γλυκίσματα  και τα κρουασάν  τα οποία προσφέρθηκαν από τον σύλλογο.  Στην διάρκεια της εκδήλωσης συντροφιά  κράτησε  η παραδοσιακή μουσική της Λήμνου, ξεκινώντας από τον γνωστό σε όλους μας  ΚΕΧΑΓΙΑ και ολοκληρώθηκε με το άκουσμα του τραγουδιού  «Παλιά Φωτογραφία»   του συμπατριώτη μας Γρηγόρη Μαρινάκη.

Συγκοινωνίες Λήμνου και Αγωνιστές ώρα Μηδέν

Σήμερα 6-2-2012 πληροφορήθηκα την απόφαση της ΝΕΛ να αλλάξει στάση στους οδηγούς φορτηγών και τον τρόπο μεταφοράς των οχημάτων τους. Σίγουρα αν αυτό εφαρμοστεί θα έχει αλλεπάλληλες επιδράσεις στους ιδιόκτητες φορτηγών (κυρίως οικονομικές ),αλλά και στην αγορά της Λήμνου με καίριο πλήγμα στον εμπορικό κόσμο του νησιού. Δεν γνωρίζω αν αυτό το κάνει η εταιρία από μόνη της ή είναι γενικότερη εφαρμογή στην νησιωτική Ελλάδα , αλλά πολύ φοβούμαι ότι εάν η εταιρία άρχισε να αντιδρά στις κινητοποιήσεις τότε θα δούμε πολύ χειρότερα πράγματα . Έχουν πολλούς τρόπους αντιδράσεις και οι αγωνιστές έχουν να αντιπαρατάξουν μόνον επιθυμίες, χωρίς προοπτική υλοποιήσεις .

Τι συμβαινει με τις μαρίνες;

Η Λέξη Μαρίνα είναι ένα υπέροχο γυναικείο όνομα αλλά είναι και μία υπέροχη και προσοδοφόρα επιχείρηση που προσδίδει όπου υπάρχει, προοπτικές ανάπτυξης, θέσεις εργασίας και πολλά έσοδα. 

Για να σταθεί  όμως  «η μαρίνα», δηλαδή να ολοκληρωθεί και να μπορεί να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες,  να έχει όλες τις προβλεπόμενες πιστοποιήσεις, και να δίνει στα σκάφη αυτό για το οποίο πληρώνουν, απαιτούνται επενδύσεις όραμα και παράλληλη ανάπτυξη σε άλλους τομείς του τουριστικού κύκλου.........

Περι Λέσβου

Η τάση που εκδηλώνεται και που θα γίνεται εντονότερη τα επόμενα χρόνια είναι ότι όλοι και περισσότεροι καταναλωτές θα στρέφονται στα εμπορικά κέντρα καθώς αλλάζουν οι καταναλωτικές συνήθειες.

Απέναντι στον κανιβαλισμό άντλησης πελατών από τα εμπορικά κέντρα  MALL ένα νέο κατάστημα παντοπωλείο το Περί Λέσβου στην οδό Αθηνάς  υιοθέτησε μια διαφορετική  προσέγγιση. Συγκεκριμένα δύο νεαροί ο Λευτέρης Αντωνάκας κ ο Ανδρέας Καραπατάκης λάτρεις της λεσβιακής γης μετεξέλιξαν μια πετυχημένη ιδέα και την προσάρμοσαν με απόλυτη επιτυχία στις ανάγκες των πιο απαιτητικών ουρανίσκων.

Το άλλοτε ψυχρό Lesvoshop  ικανοποιούσε τις στοιχειώδες ανάγκες των Λέσβιων Λημνιών και κατοίκων της Χίου ,σήμερα το Περί Λέσβου προσελκύει όχι μόνο τους θιασώτες της μυσταγωγίας του φαγητού άλλα και τους  λάτρεις του <<ευ ζην>>.

Η ακτοπλοΐα -- σε κρίση -- δημιουργεί - κρίση


Θεόδωρος  Ι. Μπαβεας

  Δεν αναφέρομαι σε κάτι  το πρωτόγνωρο  αλλά επισημαίνω για μια ακόμη φορά αυτό  που το γνωρίζουν όλοι, ότι ΝΗΣΙ --χωρίς ακτοπλοϊκή και  αεροπορική  συγκοινωνία  μετά από την υγειονομική  περίθαλψη ,δεν μπορεί να  κρατήσει το νησί τους κατοίκους του, αλλά ούτε να αποτελέσει τουριστικό προορισμό και να έχει αναπτυξιακή πορεία
    
Είναι πλέον κατανοητό ότι   η νησιωτική Ελλάδα για να μπορέσει   να επιβιώσει χρειάζεται η κάθε Κυβέρνηση να προγραμματίζει και να διεκδικεί οικονομικούς πόρους από την Ευρωπαϊκή ένωση , με βάσει την ειδική πολιτική του λέγεται Νησιωτική πολιτική  με ξεχωριστά προγράμματα και ειδικές χρηματοδοτήσεις

Συγκοινωνίες Λήμνου και ψέμματα

Οι συγκοινωνίες της Λήμνου είναι μια ιστορία που όπως έχω ξαναγράψει είναι πολύ παλιά. Γιατί όμως δεν έχουν λυθεί? Είναι το πρόβλημα τόσο πολύπλοκο που δεν μπορεί να λυθεί ή είναι τόσο ανίκανες οι κυβερνήσεις που πέρασαν που δεν μπορούν να δώσουν λύση?

Ούτε το πρόβλημα είναι πολύπλοκο ούτε άλυτο, διότι υπήρξαν περίοδοι που το νησί είχε καλές συγκοινωνίες. Τα τοπικά πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα κρατούν δέσμιο το νησί όλα τα χρόνια και δεν μπορούν να δουν την πραγματικότητα ούτε να καταλάβουν , ότι οι καλές συγκοινωνίες εξυπηρετούν ΟΛΟΥΣ και είναι προς το συμφέρον όλων να κάνουμε καλές συγκοινωνίες , ακτοπλοϊκές και αεροπορικές . Σήμερα 1-2-2012 και η Ν Ε Λ στον προγραμματισμό της μέχρι τον Ιούνιο έχει το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ στην γραμμή της Λήμνου. Κατά τις προδιαγραφές της προκήρυξης το πλοίο μέχρι τον Οκτώβριο του 2013 θα είναι στην γραμμή , εκτός και εάν το αντικαταστήσει η Ν Ε Λ μετά από συνεννόηση με το υπουργείο και φυσικά με το αζημίωτο.

Η πολιτική των διλλημάτων, των απειλών..των εκβιασμών..και της φτώχειας

Θεόδωρος  Ι .Μπαβέας

Είναι τραγικό να παρακολουθείς σήμερα τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και τις συνεντεύξεις  κυρίως των πρωτοκλασάτων και δευτεροκλασάτων  στελεχών του κόμματος που μας κυβέρνησε, οι όποιοι εμφανίζονται  παρουσιάζοντας τεράστιο όγκο  ειλικρινείας ενώ είναι εμφανές  ,το μέγεθος της υποκρισίας τους ,και της άγνοιας  για την μνημονιακή πολιτική,  ώστε να κατορθώνουν  να εξαγριώνουν και τους πιο αδιάφορους πολίτες που τους παρακολουθούν

Πρέπει κάποιος να τους μιλήσει ότι έχουν χάσει το μέτρο, και επομένως  την αποδοχή ακόμη και των ψηφοφόρων τους, γιατί η τραγικότητα και η λιτότητα  της καθημερινότητας μας οδηγεί σε χρονικές περιόδους που εμείς οι μεγαλύτεροι ζήσαμε στο παρελθόν